Üye Ol   |    Şifremi Unuttum

Teslimat Koşulları

1) Taşıma Sözleşmesinin Konusu ve Kapsamı

İşbu Taşıma Sözleşmesi hükümleri ve şartları, hizmet sağlayıcının mesafeli otobüs ağı kapsamında taşınan yolcular için geçerlidir. Araçlar, yolcu taşıması için kullanılacaktır.

2) Taşıma Hakkı

2.1 Yolcu, işbu Taşıma Sözleşmesini kabulü ile seyahat hakkını elde eder.

2.2 Bilet tahsisi (bakınız madde 3.1), yolcuya bilet üzerinde belirtilen başlangıç ve varış noktası arasında yolculuk yapma hakkı sağlar. Yasal düzenlemeler gereği kalkış saatinden geç binilmesi veya belirlenen saatten önce araçtan inilmesine izin verilmez.

3) Bilet ve Taşıma Ücretine İlişkin Koşullar

3.1 Yolcu, taşıma hizmetine ilişkin bilet ücreti ödemek; hizmet sağlayıcı ise, satın alma işlemine karşılık bilet düzenlemekle yükümlüdür. Basılı ya da elektronik form (PDF) halindeki bilet satış teyidi ve geçerli bir resmi fotoğraflı kimlik belgesi bilet yerine geçecektir. Her kişi ve her yolculuk için ayrı bir bilet oluşturulur. Yolcunun adı ve soyadı, kimlik numarası, HES kodu, e-posta adresi (çevrimiçi satış) veya telefon numarası (çevrimdışı satış) ve eğer gerekli ise, doğum tarihi ve vatandaşlık bilgileri bilet alım işlemi sırasında sağlanmalıdır. Yolcunun taşınma talebinin karşılanması için bilet üzerinde yer alan yolcu isim ve soyismi ile yolcu listesinde yer alan isim ve soyismin birbiri ile eşleştirilmesi gerekmektedir. Bu durumun tespiti, tercihen, biletlerin taranması sureti ile yapılır.

3.3 İptal ve İade Koşulları

3.3.3 Yolcu, mesafeli satış sözleşmelerinde iptali düzenleyen mevzuat hükümlerinin, mesafeli satış yoluyla online olarak gerçekleştirilen taşıma sözleşmesine uygulanamayacağının bilincinde olduğunu kabul eder. Bu hükümlerin, hizmet sağlayıcısının belirli bir zaman veya öngörülen bir süre içerisinde hizmet vermeyi taahhüt ettiği durumlarda geçerli olmadığını ve bu sebeple, bilet iptali ile ilgili olarak bu sözleşmede belirtilen koşulların geçerli olduğunu onaylar.

3.4 Fiziki Satış Ofisleri

Hizmet sağlayıcının satış acenteleri, bilet satış ofisleri ve müşteri hizmetleri departmanı bilet satın alma veya iptal işlemleri için hizmet bedeli talep edebilir.

3.5 Taşıma Ücretleri

3.5.1 Herhangi bir bilet satış şekline bağlı olarak, tüm fiyat dilimlerinin veya kontenjanların rezerve edilmesi mümkün değildir. Özellikle indirimli ve promosyonlu fiyatlar, çevrimiçi satışlarda geçerli olabilir.

3.5.2 Bilet ücreti yalnızca hizmet sağlayıcının taşıma yükümlülüğünü yerine getirmesi için ödenecek olup, taşıma dışındaki ek hizmetler için (örneğin, manzaralı veya tekli koltuk talepleri) ayrı ücretlendirme yapılabilir.

3.5.3 İndirimli ücretler özel bilet satış koşullarına tabidir. Belirli güzergahlara ilişkin ücret koşulları nihai olacaktır.

4) Geçersiz Biletler

Hizmet sağlayıcı çalışanlarının yapacağı rastgele bilet kontrollerinde yolcu, bileti ve geçerli, fotoğraflı bir kimlik belgesini göstermek zorundadır.

4.1 Hizmet sağlayıcı, planlı veya rastgele denetimlerde bilet satış, iptal, değişiklik, kupon kullanımı, ödeme gibi işlemlerde hukuka aykırılık şüphesi durumunda bu işlemleri iptal edebilir. Bu durumda, gerçek hak sahibi tespit edilene kadar bilet bedeli iade edilmez. Müşteri, biletleme işlemi sırasında hukuka uygun ödeme kanalları kullanmak ve bu sözleşmede belirtilen yükümlülüklere uymak zorundadır, aksi halde belirlenen tedbirlerin uygulanacağını kabul eder.

5) Tarifeler

5.1 Onaylanmış ve ilan edilmiş seyahat süreleri, tarihleri, güzergahları ve ücretlerde, yetkili kurumların kararları doğrultusunda değişiklik yapılabilir.

5.2 Sözleşme imzalandıktan sonra meydana gelen ve taşıyıcının sorumluluğunda olmayan tarife değişiklikleri (doğal afetler, uzun süreli inşaat çalışmaları vb.), makul bir şekilde karşılaştırıldığında, yolculara tazminat talep etme hakkı vermez. Ancak önemli değişikliklerde, yolcuların ücretsiz olarak sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır. Bu durumda, müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmelidir ve seyahate başlanmamış olmalıdır.

6) Yolculuk Başlangıcı

6.1 Yolcuların, aracın hareket saatinden 15 dakika önce kalkış noktasında hazır bulunmaları tavsiye edilir.

6.2 Yolcu, planlanan kalkış saatinde belirlenen kalkış noktasında hazır bulunmadığında, koltuğu bir sonraki durakta başka bir yolcuya tahsis edilebilir.

6.3 Yolcuya seyahat gecikmesiyle ilgili SMS, e-posta veya diğer yazılı bildirimler yapıldıysa, gecikmeli seyahat saati dikkate alınarak sözleşmenin ilgili maddeleri uygulanacaktır.

6.4 Yolcunun adı, mevcut rezervasyon durumuna göre görevli/sürücü tarafından bilet listesiyle karşılaştırılarak kontrol edilir. Yolcu, yazılı veya elektronik bilet teyidini ve geçerli, resmi bir kimlik belgesini (kimlik kartı, pasaport vb.) sunmakla yükümlüdür.

6.6 Güvenlik ve Kamera Kullanımı

Yolculuk süresince güvenliğinizi artırmak amacıyla otobüslere kamera ve benzeri cihazlar yerleştirilerek görüntü alınabilir, video kaydı yapılabilir ve bu görüntü ve kayıtlar kanun ve mevzuatlara uygun olarak depolanabilir ve yurt içi-yurt dışı üçüncü kişilerle paylaşılabilir.

7) Aktarmalar

7.1 Genel Kural

Yayınlanan planlanmış hizmetler genel olarak direkt bağlantılardır. Ancak, aktarmanın gerekli olduğu durumlarda aktarmalı seyahat hizmeti münhasır yetki ile sağlanabilir.

7.2 Aktarmalı Seyahat Hizmeti

Aktarmalı seyahat hizmeti sağlandığında, yolcunun varış noktasına ulaşımı garanti edilir. Aktarmalı seyahat hizmeti kapsamında, eğer aktarma yapılacak otobüs herhangi bir sebeple aktarmalı yolcuyu beklemezse, yolcunun varış noktasına ulaşımı için gereken hizmet sağlanır. Bu hizmet başka otobüs seferleri, hususi araç veya demiryolu ile olabilir. Takdir hakkı tamamen taşıyıcıya aittir ve yolcuya alternatif seyahat yöntemi seçme veya talep hakkı tanınmaz.

7.3 Kapsam

Bu uygulama yalnızca aktarmalı taşıma hizmeti sunmayı taahhüt ettiği durumlar için geçerlidir. Taahhüt edilmediği durumlarda, yolcu münferit güzergahları birleştirerek bir aktarma yaparsa, aktarmayı kaçırma riski yolcuya aittir. Bu durumlarda yolcunun alternatif ulaşım ya da otel konaklaması talepleri kabul edilmez. Ancak, alternatif bağlantılar konusunda yolcular bilgilendirilmek için makul çaba gösterilecektir.

7.4 Alternatif Ulaşım

Taşıyıcı tarafından gerçekleştirilmeyen ulaşım hizmetlerine dair bir garanti sunulmaz. Alternatif ulaşım araçlarında yaşanabilecek olumsuzluklardan sorumlu değildir.

8) Servis Hizmetinin Sağlanması

Bilet üzerinde gösterildiği ve taahhüt edildiği sürece yolculara ücretsiz servis hizmeti sağlanır. Ancak, yolcunun varış noktasına ulaştıktan sonra bu servisi kullanması ve meydana gelebilecek aksaklıklar nedeniyle sorumluluk kabul edilmez.

9) Genel Yolcu Yükümlülükleri

9.1 Talimatlara Uyma Zorunluluğu

Yolcular, sürücü ve görevli personel tarafından verilen talimatlara uymak zorundadır.

9.2 Yolcu Güvenliği

Sürücü ve görevli personel, alkollü veya uyuşturucu madde etkisinde olan bireylerin seyahatini engelleyebilir. Aynı şekilde, diğer yolcuların güvenliğini tehlikeye atan yolcuların seyahati de engellenebilir. Bu durumlarda alternatif ulaşım talebi kabul edilmez.

9.3 Sigara Kullanımı

Otobüs içerisinde sigara içmek kesinlikle yasaktır. Bu yasak elektronik sigaralar için de geçerlidir.

9.4 Hasar Sorumluluğu

Yolcular, otobüs içinde sebep oldukları hasarlardan sorumlu tutulacaktır.

9.5 Sözleşmenin Feshi

Taşıyıcı, yolcunun rahatsız edici davranışlarını devam ettirmesi durumunda taşıma sözleşmesini feshedebilir. Bu durumda yolcu bilet ücretinin iadesini talep edemez.

9.6 Emniyet Kemeri Zorunluluğu

Tüm yolcular, otobüs içerisinde emniyet kemerini takmakla yükümlüdür.

9.7 Mola ve Duraklamalar

Molalar sırasında yolcular sürücü ve görevli personelin talimatlarına uymak ve belirtilen mola sürelerine riayet etmek zorundadır. Belirtilen sürede otobüse dönmeyen yolcuların talepleri kabul edilmeyecektir.

10) Bagaj Taşıma Kuralları

10.1 Bagaj

10.1.1 Bilet ücretine dahil olan bagaj haddi, maksimum 30 kg ile sınırlıdır. Ancak, bazı güzergahlara özgü olmak üzere, bu genel kurala istisna getirme hakkı saklıdır. Gerekli görülmesi halinde, bu istisnalara ilişkin bilgilendirme, bilet satış işlemi sırasında ve tanzim edilen bilet üzerinde belirtilecektir.

10.1.2 Ek bagaj

10.1.2.1 Yolcunun bagajının 30 kg?ı aşması durumunda, ek biletin satın alınması gerekir. Ancak, bazı güzergahlara özgü olmak üzere, bu genel kurala istisna getirme hakkı saklıdır. Gerekli görülmesi halinde, bu istisnalara ilişkin bilgilendirme, bilet satış işlemi sırasında ve tanzim edilen bilet üzerinde belirtilecektir.

10.2 El Bagajı

10.2.1 El bagajı ücretsiz olarak taşınır. Ancak bu durum, yolcu başına maksimum büyüklüğü 120 cm olan ve maksimum ağırlığı 7 kg olan tek bir bagaj ile sınırlıdır.

10.2.2 Yolcular, el bagajlarını otobüsün güvenli ve diğer yolcuları rahatsız etmeyecek şekilde yerleştirmeli ve yolculuk sırasında kontrol etmelidir. El bagajları, sağlanan raflara veya yolcuların önündeki koltukların alt kısmına yerleştirilmelidir.

10.2.3 El bagajı ve içindekiler yolculuk süresi boyunca yolcuların gözetimsiz erişim gözlemlendiğinde, otobüs şoförü veya görevli bilgilendirilmelidir. Yolcuların, yolculuk bitmeden önce tüm eşyalarının mevcut olduğundan emin olmaları önerilmektedir.

10.3 Değerli eşyalar ve elektronik ekipman

10.3.1 Nakit, mücevher, değerli metaller, anahtarlar, gözlükler, elektronik cihazlar (laptoplar, tabletler, cep telefonları vb.), kontakt lensler, protezler, ilaçlar ve önemli belgeler gibi değerli eşyalar, el bagajı olarak taşınmalı ve bagaja teslim edilmemelidir. Bu eşyalara ilişkin özenin yolcu tarafından gösterilmesi gerekmektedir.

10.3.2 Yukarıda belirtilen değerli eşyaların bagaja teslim edilmesi halinde, yolcu bu eşyaların kaybından veya zarara uğramasından sorumlu olunmayacağını kabul eder.

10.4 Çocuk arabaları

10.4.1 Çocuk arabaları normal bagaj olarak kabul edilir ve genel bagaj koşulları uyarınca taşınabilir.

10.5 Bisikletler

10.5.1 Bisikletler aracın müsaitliğine bağlı olarak taşınabilir ve diğer tüm taşıma araçları için geçerli olan bagaj koşullarına uymak zorundadır.

10.6 Unutulan veya bırakılan eşyalar

10.6 Otobüste unutulan veya bırakılan eşyalar sigorta kapsamına dahil değildir.

10.7 Tehlikeli maddeler

10.7 Patlayıcı, yanıcı, radyoaktif veya korozif maddeler ile yolcuların yaralanmasına neden olabilecek, ambalajlanmamış veya korumasız eşyaların taşınmasına izin verilmez.

11) Hayvanların Taşınması

11.1 Evcil hayvanlar, belirli kurallar çerçevesinde taşınabilir. Aşılanmış köpekler, kediler ve kuşlar, belirli boyutlardaki kafeslerde taşınmak şartıyla seyahat edebilirler. Evcil hayvanlar, kafeslerinde, kucakta veya yan koltukta taşınabilir. Gerekli belgelerin bulunması şarttır.

12) Gecikme veya İptal Durumunda Yolcu Hakları

12.1 İptal veya gecikme durumunda, yolcular en kısa sürede bilgilendirilir. Tahmini hareket saati belirlendiğinde, bu bilgi derhal bildirilir.

12.2 İptal veya çifte biletleme durumunda, yolcular, seyahatlerini farklı bir rotada sürdürme veya ücretin geri ödenmesini talep etme seçeneklerine sahiptir.

12.3 Aracın hizmet veremez duruma gelmesi halinde, uygun bir araç tahsis edilecektir.

12.4 İptal veya gecikme nedeniyle ortaya çıkan zarara ilişkin talepler saklıdır.

12.5 Kusur dışındaki nedenlerle oluşabilecek gecikme veya iptallerde, yolcular herhangi bir tazminat talebinde bulunmayacaklarını kabul ederler. Bilet ücretinin iadesi hakkı saklıdır.